Kui otsida
internetist soovitusi algajale raudmeheks pürgijale, siis praktiliselt kõik
artiklid sisaldavad kahte asja – tegele oma ujumistehnikaga ja lase ratas
korralikult seadistada. Kuna esimese taha võib nüüdseks linnukese teha, siis
võtsin tõsisemalt kätte neist teise.
Kui nüüd ajas
natuke tagasi minna, siis eelmise aasta septembris - kohe peale maanteratta
soetamist – leidsin internetist exceli tabeli, mis sisaldas rattaseadistamise
juhendit. Tegutsesin siis selle põhjal ja panin sadula kõrgused, kaugused ja
muud asjad paika. Peab tunnistama, et tulemus tundus päris hea. Siis aga
hankisin lenksule aeropikendused ja sellega muutus palju. Kuna aeroasendis ei
tohi käed olla ees liiga pikalt välja sirutatud, siis pidin õige asendi
saavutamiseks sadulaga üsna palju ettepoole liikuma.
Nagu jooniselt
näha, peaks keha ja käte vaheline nurk ca 90 kraadi olema. Selle ma ka
saavutasin, aga sõita proovides ei maitsenud see asi kohe kuidagi – asend oli
väga kaugel loomulikust mugavast poosist, kogu keha läks krampi ja sõita sai
niimoodi ca 3 minutit järjest, siis pidi ennast natuke sirutama. Kuna aga pikka
maad sõites sellised sirutamised rikuvad paljuski kasu, mis eelnevalt
aeroasendis sõitmisega saadud on.
Kui mõni
spordikaugem lugeja on käe püsti tõstnud ja küsib, et milleks see üldse vajalik
on, siis seletuseks niipalju, et kasu tuleb keha aerodünaamilisemast asendist –
isegi oma ebamugavas poosis sõites tõusis mul vastutuult lõikudel kiirus
niimoodi kõvasti. Pikemal võistlusel võib saavutatud kasu olla üsna suur. Kui
algaja triatlonist soovib sedamoodi sõidustiili harrastama hakata, siis on
selleks 2 võimalust - kas hankida kallis eraldistardiratas:
…või monteerida
tavalisele maanteerattale aeropikendused
Seda teist teed
läksin siis ka mina. Muidugi niimoodi toimides peab leppima sellega, et
maanteeratas on võrreldes triatlonirattaga teistsuguse ehitusega ja sama heaks
seda niimoodi ei saa. Kuna aga see on rahakotile tunduvalt sõbralikum lahendus,
siis vähemalt esialgu jääb nii.
Hakkasin siis
otsima kohta, kus saaksin abi. Tuli välja, et see ei olnud üldse niisama lihtne
– tavaliste maastiku ja maanterataste seadistamisega saavad kõik poed hakkama,
aga kui jutt läheb aeroasendi peale, siis ei räägita enam üldse väga
enesekindlat juttu või siis palutakse kevadet oodata, või ühel juhul Tartusse
minna. Otsingutega jõudsin lõpuks Tallinna Ülikooli õppejõud Indrek Rannama
jutule kes oligi nii kena ja mind jutule võttis. Varsti olingi koos oma kaherattalise
sõbraga tema juures kohal:
Seadistamisel
tuli välja, et suurim probleem mis mulle ebamugavust tekitas, on see, et lenks
on võrreldes sadula kõrgusega liiga madalal ja kaugel. Sellest tulenevalt pidin
kogu keha raskusega käte peal lebama ja samas oli keha puusade juurest liiga
kokku surutud, mis pärssis jalgade tööd. Kõrguse probleemi lahendas ta kiiresti
sellega, et keeras stemi lihtsalt teistpidi (stem on see jubin mis lenksu kinni
hoiab) Sellega muutus sõiduasend hetkega tunduvalt mugavamaks. Veel peaksin
hankima endale 2 cm lühema stemi, et asendit veelgi paremaks muuta. Peale seda
seadistati veel kingade aluseid klotse sirgemaks, et põlved vändates väljapoole
ei käiks. Seadistuste tulemus on siis järgmine:
Nüüd ei ole
rattasõidu osas enam muud teha, kui oodata natuke kevadisemaid ilmasid, et
hakata kilomeetreid koguma.
Autor on selle kommentaari eemaldanud.
VastaKustutaEdu!
VastaKustutaTänan!
Kustutakas nad seal tavasõiduks kah seadistavad ja mis see maksta võiks? oleks hea küll, kui sõidaks õiges asendis ja seetõttu aveuseid vähem tabaks.
VastaKustutaKui sul aerobari rattal ei ole, siis mine parem Rademari näiteks. Seal saab tunduvalt odavamalt. Aga kui Indrek Rannama juurde tahad minna, siis pead ise temaga ühendust võtma ja ajas ja tasus kokkuleppele saama. Mida kevade poole seda raskem on tema juurde aega saada
Kustutama käin jah teistes baarides rohkem.
VastaKustuta