reede, 1. jaanuar 2016

2015 treeningstatistika


2015 aasta oli minu rahvasportlaseelus suurte muutuste aasta. Kui juba aastaid olin tegelenud ainult jooksmisega, siis see aasta kinnistus juba pikalt idanenud soov täispikka triatlonit maitsta. Tänu sellele lisandusid mu treeningkalendrisse poole aasta pealt ka rattasõit ja ujumine. Võib öelda, et mitmekesisemalt treenimine on mõjunud mulle väga hästi nii füüsiliselt kui mentaalselt. Miski ei paranda pullikaka seedimisvõimet paremini kui selged sihid ja unistuste poole püüdlemisel tehtav sirgjooneline mõtestatult järjepidev töö.

JOOKSMISES, mis on juba mitu aastat minu ainuke sportlik tegevus olnud, tuli see aasta mõningane kvalitatiivne edasiliikumine, paranesid nii maratonirekord kui ka 100 km rekord. Maratonidel on ka mu kehvemate päevade tulemused paremad eelmiste aastate parematest. Muidugi üha rohkem süvenes minus ükskõiksus tulemuse ja koha suhtes – rõõm liikumisest ja pingutamisest on täiesti piisav. Kui on hea päev, siis jooksen kiiremini, aga kui minekut ei ole, siis kehva tulemus tuju ei riku. Aasta lõpu poole jäi tänu triatloniplaanidele treeningute jooksukilometraaž väiksemaks, aga olen kompensatsiooniks üritanud treeningkvaliteeti tõsta ja rohkem teha lõigujookse ja fartlekke.  Seetõttu on ka mu rahuliku tiksumise tempo tõusma hakanud. Kilometraaz tuli kokku 2049 , see on märgatavalt vähem kui 2014 – siis jooksin 2580km. Kuude lõikes jagunesid kilomeetrid niimoodi:


 

RATAS. Kunagi umbes 15 aastat tagasi olin ma mõned ajad natuke rattasõiduga tegelenud – isegi paarile maastikuvõistlusele sattusin, siis aga jäi see soiku. Kuna ratas sai selle käigus üsnagi ribadeks sõidetud ja ei tundnud vajadust ka uut soetada, siis elasingi aastaid nii, et rattaga sõitsin korra aastas Teraskolli triatlonil. Selle suve alguses aga soetasin endale maastikuratta ja kuna ainult ratta omamisest jääb kahjuks väheks, siis viisin ta vahest välja värsket õhku hingama kah. Kui augusti lõpuks oli Ironmanil osalemise soov lõplikult kinnistunud, siis hankisin endale ka second-hand maanteeratta ja hakkasin juba natuke tõsisemalt treenima. Nüüdseks olen ratast täiustanud ka aerobariga, et ma sõites vähemalt välja näeks nagu tõsine triatlonist J Kahjuks ei ole saanud ratta seadistamisega ise hakkama ja millalgi lähitulevikus plaanin minna kuhugi professionaalsesse bike-fitti, et mu istumisasend paika seadistataks. Kokku tuli aastane kilometraaž 1151km. Sellest maanteerattaga 709 km, maastikurattaga 419km ja aasta lõpus ka 23km velotrenažööril. Rattasõitu on järgmine aasta kindlasti kõvasti rohkem kuna targemad räägivad, et pikkadel triatlonidel on see kõige olulisem. Aasta peale laiali laotades nägi väntamine niimoodi välja.


UJUMINE. Targemad inimesed soovitavad triatloniks valmistudes talvel alustada keskendumisest kõige nõrgemale osale. Nii ma ka olen teinud, novembri algusest alates harjutasin korra nädalas treeneri juhiste järgi ja lisaks suplesin üksinda paar korda nädalas. Varasemates postitustes olen ujumisest juba palju jahunud, ei hakka rohkem teid sellega tüütama. Ujumiskilometraaž kokku oli 57 kilomeetrit ja nagu näha, tuli suur enamus sellest viimase kahe kuuga:


 

Kuna erinevatel spordialadel on kilomeetritel erinev kaal – ujumises tuleb kilomeeter ju tunduvalt raskemalt kätte kui rattasõidus – siis seetõttu aastaid võrreldes on mõtekam kasutada kas treenimisele kuluvat aega või kulutatud kaloreid. 2014 ja 2015 sportimisele kulunud aja võrdlus:

 Selles tabelis ei ole 2011 ja 2012 andmeid mõtet vaadata, kuna siis ei kasutanud ma Endomondot kõikide trennide salvestamiseks.

Mismoodi algab 2016 aasta, sõltub sellest kas lund tuleb või mitte. Kui lund tuleb, käin natuke ka suusatamas. Muidu aga jätkan aprillini umbes samamoodi nagu viimased 2 kuud. Rattasõidu mahtu peaks ainult jooksmise arvelt tõstma. Aprilli alguses läheb intensiivseks ironmanitreeninguks. Suvine võistluskava on kah peas juba enam-vähem valmis.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar