pühapäev, 17. juuli 2016

Kõrvemaa triatlon


Kui ma kevadel oma võistlusgraafikut kokku panin, siis peamine põhjus Kõrvemaa triatloni sinna lisamiseks oli see, et ma olin seal ka aasta tagasi osalenud ja see annab hea võimaluse aegasid võrrelda. Muid võimalusi mul ei ole, kuna eelmine aasta oli see mu ainuke ametlik triatlon. Lisaks on tegemist väga mõnusa üritusega.

Sõitsime hommikul sõbraga koos kohale. Stardile eelnev läks kõik peaaegu plaanipäraselt, natuke läks kiireks asjade vahetuspunkti viimisega, aga kõik oli siiski kontrolli all.

UJUMINE

Startimine toimus iga 15 minuti tagant vastavalt võistlusnumbrile. Minu start oli kolmas, kell 12:30. Kuna vette sai siis kui eelmise stardi viimased veest välja tulid, siis palju aega soojenduseks ei olnud, sai lihtsalt mõned tõmbed edasi-tagasi ujuda. Samas katsetasin ka uusi prille, mille olin paar päeva enne soetanud, sest vanad hakkasid liiga uduseks minema. Uduseks läinud prillid olid eelmine aasta samal võistlusel üks peamisi põhjuseid, miks ujumine hästi ei õnnestunud. Aga uued toimisid ideaalselt. Kuna minu stardis oli ainult mõned üksikud kalipsoga osalejad, seetõttu enamus inimesi enne starti külma vette ootama ei tulnud ja sain veest startida ilma suurema trügimiseta. Kuni esimese poini oli kohati natuke kitsas ujuda, aga peale seda oli juba ruumi laialt. Edasi läks ujumine ühtlases tempos ja erinevalt eelmistest võistlustest sain lõpuks ometi täitsa normaalselt hingamise ja tehnika korda. Kokkuvõttes kulus 350 meetri läbimiseks 7:17 ja 416 osaleja hulgas oli see üllatavalt kõrge 155. koht. Võrreldes eelmise aastaga täpselt minut paremini. Ujumise tulemusega olen eriti rahul, kuna Valga ja Tartu olümpiadistantsidel viimaste seas olemine ei olnud väga tore. Nendel triatlonidel osalejate tase on muidugi tunduvalt parem.

RATAS

Veest välja saanuna jooksin vahetusalasse. Ratas oli mul seal päris lõpus, seetõttu sai üsnagi pika jooksu enne sinna jõudmist. Kalipso seljast, tossud jalga (maastikurattal on mul endiselt klippideta pedaalid, seega kohe jooksutossud), kiiver pähe, numbrivöö ümber ja minek. Ca kilomeeter peale alustamist toimus esimene intsident, kus minu eessõitja takerdus tõenäoliselt juurika või muu taolise taha ja pani korraliku nipli. Õnneks oli hoog siis suhteliselt madal ja seetõttu sain napilt tast mööda manööverdatud, oleks kiirem olnud, oleksin seal kohe külakuhja tekitanud. Küsisin kukkunult, kas kõik korras – ütles, et vist küll – ja jätkasin edasi pressimist. Umbes 5 minutit peale seda oli 90 kraadine parempööre, millesse ma natuke liiga suure hooga sisse sõitsin ja selle tulemusena libises mul esiratas alt ära. Õnneks läbi ime ma külili ei käinud, sain jala maha ja jäin püsti – elagu ilma klippideta pedaalid! Edasi läks sündmustevabamalt, kuni umbes poolel maal peal teel olnud suured vihmaveeloigud üsna põhjatuteks osutusid, minul õnnestus nendest küll ilma ujuma minemata läbi saada, aga minu kõrval olnud ratturil nii hästi ei läinud – esiratas leidis tal ca poole meetri sügavuse loigu põhjast midagi, üle mille ta ei veerenud ja nii tuligi tal pool tundi peale ujumise lõppu uuesti vette minna – seekord palju mustemasse. Etteruttavalt võib öelda, et sellega lõppesid ka dramaatilisemad intsidendid. Kui umbes kaks kolmandikku sõidetud, hakkas vaikselt väsimust jalgades tunda olema. Lagedamatel kohtadel kruusateedel kippus vastutuules hoog vaikselt raugema. Õnneks läks mingi hetk mööda kolmene rong, mille sabast ma peale väikest pingutust kah kinni sain. Kasutasin siis selle rongi teenuseid paar kilomeetrit, kuni nad minu jaoks ikkagi liiga kiireks osutusid. Nii ma siis kahanevas tempos hambad risti lõpuni pingutasin. Tasuks aeg 54:20, mis on võrreldes aastatagusega 1:53 parem. Ratta lõpuks olin tõusnud 7 koha võrra.

JOOKS

Kuna tegemist on ainult 4 km pikkuse jooksuga, siis tagasi hoida ei ole seal midagi – tuleb stardist alates kohe paugutama hakata. Nii ma siis tegingi. Reljeefilt on trass üsna raske - tõuse on palju ja nad on kohati ka üsna järsud ja pikad. Alguses sain kohe esimesel kilomeetril mööda hulgast inimestest, kes minust rattasõidu lõpus olid möödunud, see oli magus J, aga siis oli trass juba inimestest tühjem ja mööduda eriti kellestki ei olnud. Jooksu ajal mindi minust mööda ainult korra, aga vaadates tema tempot, pidi ta olema järgmise stardi liider. Lõpuks siis jooksutulemus 00:18:14 ja finišis olin kokkuvõttes 129. kohaga. Jooksu aeg võrreldes aastatagusega 43 sekundit parem. Üldaeg oli 1:24:08 ja see on 3:28 parem, kui eelmine aasta. Finišikoht paranes 69 võrra.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar