laupäev, 12. september 2015

Misasi?


Tegemist on siis minu blogiga, kus kavatsen hakata kirjeldama oma raudmeheks saamise protsessi, ehk siis treeningut ja teekonda aasta 2016 „Triathlon Estonia“ täispikale triatlonile. Kuna ilmselgelt ei tule sellise ürituse tarbeks ettevalmistus olema jalutuskäik pargis, siis sellega saab vastatud ka järgmine küsimus…

MIKS?

Lisamotivatsioon – kui ikka oma treeninguid (või nende puudumist) on tarvis kogu ilmarahvale naermiseks  üles riputada, siis ehk aitab see raskematel hetkedel uksest välja saada.

Lisaks on niisama tore oma kogemusi teistega jagada ja ka endale jääb mingi mälestus läbitud võistlusest ja treeningutest kirjalikul kujul alles.

KUIDAS KÕIK ALGUSE SAI?

Oli aasta 2010 ja minu kaal, mis varasemalt oli kogu elu 74 kilo kandis püsinud, oli aasta alguses peale eelmise aasta jõuluorgiat 95 kiloni jõudnud. Kuna see oli tõsiselt ebameeldivaks muutunud, siis otsustasin ennast käsile võtta ja proovida kaalu tagasi inimlikumaks saada. Ostsin suusad ja hakkasin neid hoolega kasutama kah. Siis aga saabus kevad ja sellega koos paratamatult sulas ka lumi ja mu suusatajakarjäär sai oma lõpu. Kuna kõige lihtsam ja loogilisem tundus jätkata jooksmisega, siis seda ma ka tegin. Kuna aga minu jaoks on üsna tüütu teha midagi, omamata selget mõtet ja eesmärki, siis sai võetud sihiks sügisese Tallinna maratoni läbimine. Vähem kui maraton tundus nagu liiga lihtne. Hakkasin hooga valmistuma – varsti selgus, et natuke liiga hooga. Ülepingutuse tagajärjel tekkis ületreenitus ja mingi hetk ei jõudnud üldse enam. Hoolimata sellest olin septembris stardis ja läbi ta ka tegin.
'37 kilomeetrit joostud, 5 jäänud'
SEB Tallinna marathon 2010


Tulemus oli muidugi nagu arvata võibki väääga vilets, aga peale lõpetamist ja suuremate valude kadumist oli selge, et see asi mulle meeldib ja seda tahan ma veel teha. Seega seda ma tegingi…mitu korda kohe. Kuni saabus…

…RADIKALISEERUMINE

Aastal 2013 kuulsin esimest korda, et on jooksuvõistlusi, kus on võimalik ka maratonist rohkem korraga joosta. Tundus nagu täpselt minu asi olema, ja juba varsti olingi Laulasmaa Ultra stardis. Seal õnnestus mul 90 kilomeetrit läbida ja  olingi müüdud mees. Kõik see mis maratonis paelub – stardiärevus juba paar päeva enne võistlust, võistluse alguseosa endorfiinilaks, võitlus iseendaga, endaületamine (või siis mitte…), finišisse saabumise rõõm, hea tunne millegi saavutamise pärast – kõike seda saab ultramaratonis korrutada mitmega.

MIS EDASI?

Nüüdseks olen siis läbinud 19 maratoni ja 6 ultramaratoni. Endiselt meeldib mulle neid mõlemaid teha ja kindlasti osalen neil mõlemal ka tulevikus, aga oma uudsusest ja põnevusest on nad natuke kaotanud ja seega on hakanud toimuma vaikne iseeneslik nihkumine triatlonide poole. Tegelikult olen oma elus triatlone läbinud juba umbes 15, aga tegemist on olnud sellise väikese oma sõpradega organiseeritud võsavõistlusega, mille tulemusi kuskil ametlikes annaalides ei kajastata. Selle aasta suvel sai esimest korda osa võetud ka ametlikust triatlonist Kõrvemaal.
Kõrvemaa triatlon 2015



Kuna aga väikesed eemärgid ei ole minu jaoks huvitavad, siis võtan kohe ilma pikema väristamiseta kuningliku distantsi käsile, ehk siis 2016 augustis olen „Triathlon Estonia“ täispika triatloni stardis (kui treening muidugi kõik plaanipäraselt läheb, ptüi-ptüi-ptüi). Ettevalmistused selle unistuse täitumiseks hakkasid tegelikult vaikselt pihta juba eelmisel talvel, kui võtsin ujumistreeneri, et oma olematut ujumistehnikat turgutada. Nüüdseks olen hankinud endale ka maanteeratta ja alustanud rattatreeningutega.

LÜHEMAD PLAANID

Kuna plaanipärase ironmani treeninguni on veel aega, algab see järgmise aasta märtsi lõpp, siis vahepealset aega plaanin sisustada muude tegevustega. Hetkel on pooleli ettevalmistus 30.oktoobril toimuvale Haanja Ultra100 jooksuvõistlusele. Peale seda plaanin uuesti koos ujumistreeneriga hakata basseinis käima, kuna ujumisoskus on ikka veel kehvavõitu. Lisaks tuleb talvel võib-olla mõni jooksumaraton ja äkki jõuan natuke suusatama kah.

PIKEMAD PLAANID

Nagu juba eelnevalt öeldud, saab kõik järgneva aasta sportlik tegevus olema mõjutatud triatloniplaanidest. Juba Haanja Ultra100 treeningu jooksul sõidan korra nädalas rattaga ja korra nädalas ujun. Rattaga sõidan väljas niipalju kui ilm lubab ja talvel peab vahepeal puki peal kah kindlasti väntama. Märtsi lõpus algab ettevalmistus triatloniks. Selle jooksul teen tõenäoliselt ka paar lühemat võistlust. Täpsemalt selgub juba asjade käigus.

Blogisse plaanin postitada vähemalt korra kuus kokkuvõtte treeningust ja kindlasti kirjutan ka oma läbitud võistlustest.

4 kommentaari:

  1. mitte, et ma raudmeheks sooviks saada, aga kas tavaline lihast ja luust inimene nagu mina saab omandada seda imetabast tehnikat, mida sa iseloomustad sõnadega: " on hakanud toimuma vaikne iseeneslik nihkumine triatlonide poole"? Kui võimalik siis palun too mõni lihtsam seletus. näiteks jalgrattasõidu puhul, kui mina istun diivanil, aga jalgratas on garaažis.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Nooh, ega kui sina oled diivanil ja ratas garaažis, siis mingeid nihkumisi seal ikka oodata kuhugi poole ei ole :)

      Kustuta
  2. ja muidugi ma soovin Sulle Edu raudmeheks saamisel ja vaikselt kadestan, ei... imetlen... ei.. kadestan sinu järjekindlust.

    VastaKustuta